5.07.2011

chrrrupiące bułeczki




Wpadłam na chwilkę, by na dobranoc zdązyć przedstawić wam przepis na boskie bułki. Postanowiłam ze blog nie bedzie przedstawiał tylko słodkiej strony mojego zycia, ale bedzie też wytrawnie. Pieczywem jestem zafascynowana , pomalutku sie ucze ale jest to niekończąca sie radośc gdy wyjdzie coś pysznego z odrobiny drożdzy, mąki ,wody. Z tymi bułkami jest własnie tak. Przepis znalazłam jakiś czas temu, na blogu , któego nie pamietam nazwy, wiec jakby ktoś sie poczuwał, to piszcie:) Bułki sa pyszne, chrupiące z zewnątrz, mięciutkie wewnątrz, odpowiednio słone, świeżutkie najlepsze,u mnie w towarzystwie poprostu świezego pomidora ,szczypiorku,pieprzu i masełka które sie cudnie rozpłyneło na ciepłych jeszcze bułkach.
Bułki są bardzo proste skoro mi sie udało je zrobić bez żadnego kłopotu :) . Bardzo polecam.!!
 CHRUPIĄCE BUŁECZKI
ok. 400 g mąki pszennej
5 łyzeczek świezych drożdzy
2 łyzeczki soli
200 ml wody ( lub pół na pół z mlekiem)
2 łyzki oliwy

Drożdzę rozetrzeć łyzeczką w kubku, aż staną sie płynne, dodać 1 łyżeczke cukru i odrobine ciepłęgo mleka.
Mąke przesiać, dodać sól, powstały zaczyn z drożdzy i powoli wlewac wodę i oliwę. Wyrobić rękoma dokładnie ok. 15-20 minut. Odstawić na około 2 godziny przykryte ściereczką aż podwoi swoją objętość. Następnie wyłozyć na blat. Zagnieść krótko jeszcze raz, odłozyć na jakies 10 minut. Nagrzać piekarnik do 230 stopni. Z ciasta uformować bułeczki, ułozyć na blasze wyłozonej pergaminem, w równych odstepach, posmarowac masłem/oliwą/olejem/jajkiem, posypać mąką lub ulubionymi ziarenkami. Pozostawić na około 5-10 minut , następnie wstawić do piekarnika na 5 minut. Po tym czasie zmniejszyc temp. do 200 stopni i piec kolejne 10 - 20 minut, do zrumienienia.

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie pieczywo z pomidorkiem. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. boskie bułki.. no tak, domowo chrupiąco i pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowite! Przydałyby się takie na jutrzejsze śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń