8.02.2012

Deser w kieliszkach ...

 ...czyli kokosowa panna cotta z kawową galaretką.

Panna cotta to klasyczny włoski deser, który ujmuje przedewszystkim smakiem w swej prostocie. Musze sie przyznać ze omijałam szerokim łukiem wszystko co galaretkowate , posiadające znaczącą ilość żelatyny, ale niedawno miałam okazje spróbowac tego deseru przez mojego chłopaka i bardzo mi zasmakował. Z całą powagą musze oznajmić a przy okazji pochwalić (a niech ma :D ) że nikt nie robi lepszej panna cotty od D. ale cóż,przepis utajniony, pozostaje mi tylko cieszyć sie że moje kubeczki smakowe poznały ten smak i liczyć w przyszłości na więcej :D :* . No ale naszczęście jest internet i inne pomoce "naukowe" i moja wersja też jest całkiem niezła :D

Panna cotta to naprawde banalny deser i nie sądze by ktokolwiek miał z nim problem. Te wszystkie opakowania gotowego deseru które teraz reklamuje napewno robia furorę wśród ludzi którzy nie bardzo wiedzą jak sie zabrać do tego typu rzeczy, ale dla mnie to swoiste świetokradztwo, ponieważ taka domowa jest napewno smaczniejsza i z tego co sie doinformowałam prostrza w wykonaniu niż ta z torebki. Więc apeluje, nie kupujcie tamtych, idźcie do pierwszego lepszego sklepu, kupcie co potrzeba i zróbcie tą bo to nic prostrzego:) Nawet w tej podstawowej wersji waniliowej:) 
Dzisiejszy deser dla mnie wygląda elegancko i z powodzeniem można go przygotować na jakąś uroczystość na której chcemy by wszystko ładnie sie prezentowało. Dobrą okazją na jego skosztowanie mogą być np. zbliżające sie walentynki :) Niby nic trudnego ale napewno wygląda niecodziennie. Przepis na kokosową panna cottę znalazłam na stronie jak zwykle niezastąpionej Doroty, galaretka kawowa to już moja inwencja twórcza bo koniecznie chciałam coś kawowego na wierzch.Połączenie bardzo trafione i wszystkim polecam.Na dodatek jest całkiem niezła zabawa z zestalaniem panna cotty na skos. :) Dobrego sposobu nie ma, ponieważ każdy musi znaleść swoją metodę na stelaż który utrzyma kieliszki. Ja miałam dość prozaiczny bo zwykłe kartonowe(twarde) pudełko o wysokich bokach.Kieliszki kładłam w każdym rogu pudełka ( czyli aż 4 :D ) a na środek 2 ściereczki kuchenne zwinięty by przytrzymywały kieliszki. (co by nie zjeżdżały). Śmiesznie wyglądało, ale grunt że poskutkowało :) Reszta kieliszków stała już prosto i było ich aż 3 rozmiary, co widac na załączonych obrazku.




KOKOSOWA PANNA COTTA Z KAWOWĄ GALARETKĄ
panna cotta:
500 ml śmietanki 30%
400 ml mleka kokosowego
75 g cukru z prawdziwą wanilią
1 łyżka i 1 łyżeczka żelatyny w proszku

 Żelatynę namoczyć w małej ilości gorącej wody. Wymieszać by nie było gródek. Śmietankę, mleko kokosowe i cukier podgrzewamy w rondelku.Mieszamy aż cukier sie rozpuści. Doprowadzamy do wrzenia. Ściągnąć z ognia. Odrobinę wlać do żelatyny mieszając by ją trochę rozrzadzić, następnie połączyć ją ze śmietanką i dokładnie wymieszać trzepaczką do rozpuszczenia. Odstawić do lekkiego wystudzenia. Wlać do kieliszków lub innych naczynek i zimne umieścić w lodówce do zestalenia. Zajmie to kilka godzin.

kawowa galaretka:
300 ml gorącej wody
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
50 ml likieru czekoladowego
3-4 łyżeczki żelatyny w proszku rozpuszczonej w małej ilości wody
1 łyżeczka cukru ewentualnie

Wodę i kawę ( i ewentualnie cukier)  wymieszac ( robimy najzwyklejsza kawę tylko w innej proporcji :)). Gdy lekko ostygnie dolewamy likier. Odrobine wlewamy do żelatyny by ją rozrzedzić. Nastepnie wlewamy ją do całości kawy i dokładnie mieszamy by sie rozpuściła. Gotową i ostudzoną wlewamy na zestaloną panna cottę i odstawiamy do lodówki. Gotowy deser możemy udekorowac wiórkami białej i gorzkiej czekolady.
Smacznego!:)

11 komentarzy:

  1. Wygląda zjawiskowo, ostatnio chodzi za mną takie połączenie, więc chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyglądają, na elegancki deser jak znalazł:) I super pomysł ze zrobieniem skosu:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nieziemskie połączenie;)Od razu chciałoby się skosztować;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie się prezentuje ten deser!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo elegancki deser! ja też mam w planach jutro opublikować post "w kieliszkach":)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje smaki! Bardzo lubię panna cottę. Apetyczne zdjęcia :).

    OdpowiedzUsuń
  7. zjawiskowy ;]
    pięknie podany. wspaniały deser!
    aż chce się zajadac.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna pyszna propozycja! Elegancko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń