26.02.2013

Ciasto jak batonik - 3BIT


Witam was w nowym tygodniu, pysznym ciachem bez pieczenia!
Jakiś czas temu przypomniałam sobie że przeciez ciasta to nie tylko wytwór piekarnikowy, ale takie ciasta których sie nie piecze też są możliwe i co najważniejszej przepyszne. Padło na bardzo proste ciasto jak batonik - 3BIT, na które moja rodzinka bardzo sie ucieszyła. Zresztą, kto by się nie ucieszył? warstwa karmelowa, budyniowa i na sam koniec zwieńczona warstwą bitej śmietany, posypanej starta czekoladą, wszystko przęłozone herbatnikami i krakersami. W oryginale były same herbatniki ale ja postanowiłam jedną warstwe zamienić na krakersy by nadac troche innej posmaku. Ciasto naprawdę pycha, słodkie i bajecznie proste bez włączania piekarnika.Jest podzielne, ładnie sie kroi i wygląda. Polecam do wypróbowania :)
Przepis zaczerpnęłam od Dorotuś jednak conieco pozmieniałam.

CIASTO 3BIT
/forma 25x25/

ok. 300 g herbatników
ok. 200 g krakersów
 1 duża puszka masy krówkowej ( ok. 500 g)
2 szklanki mleka
150-200 g masła
1/2 szklanki cukru
3 łyzki mąki pszennej
4 łyżki mąki ziemniaczanej
3 jaja
500 ml śmietany 30% + 1 łyżka cukru pudru

100 g czekolady gorzkiej startej na wierzch bitej śmietany


Najpierw zrobić budyń:
1 szklankę mleka zagotować z cukrem, drugą szklankę zmieksować z jajami oraz mąkami. Gdy mleko się zagotuje, wlewać pozostałe mleko ciągle mieszając, aż budyń będzie gotowy, gesty. Gotowy budyń przelać do osobnej miseczki, przykryć folią spożywcza w taki sposob by dotykała wierzchu budyniu. Ostudzić. Gdy budyń będzie wystudzony, masło ubić na puch i powoli dodawać po łyzce budyniu,miskować aż uzyskamy jednolitą mase budyniową, można dolać w razie czego odrobine mleka by rozprowadzić grudki. Masa budyniowa powinna być gładka i jednolita. 

Na dno formy ułożyć herbatniki, ciasno układając obok siebie. Mase krówkową włożyć do garnuszka i lekko podgrzać, rozprowadzić na herbatnikach. Na kajmaku ułozyć wartwę krakersów ukłądajac ciasno koło siebie.Na to wyłożyć masę budyniowa, następnie przykryć ostatnią warstwą już herabtników. Na herbatniki wyłożyć warstwę ubitej śmietany z 1 łyżką cukru (ja dodałam odrobinę żelatyny rozpuszczonej w wodzie, wmiskowałam w końcowej fazie ubijania śmietany, by miec pewność że wytrzyma dłużej :)) . Na śmietanę zetrzeć czekoladę gorzką.
Smacznego ;)


11 komentarzy:

  1. Oglądanie takich słodkości z samego rana to katorga dla mojego łakomstwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nawet w cukierni nie wyglądają tak fantastycznie jak Twoje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. robię dokładnie tak jak ty, boskie ciacho!:D

    OdpowiedzUsuń
  4. już od jakiegoś czasu nastawiamy się na zrobienie tego ciasta, muszę porównać mój przepis z Twoim ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne zdjęcia! Też robię takiego 3-bita i zawsze znika błyskawicznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja je znam i robię, ale w wersji z biszkoptem zamiast krakersów :)) pyyyyyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. robiłam właśnie z twoje przepisu , w smaku pychaaa!! ale niestety mój jest na wysokość herbatników...ale warto było!

    OdpowiedzUsuń