2.04.2013

Babka pieguskowa


Witam was bardzo serdecznie. Tych, którzy czytają moja bloga chciałabym przeprosić za tak długą nieobecność i za brak życzeń na święta. Początkowo myślałam o zawieszeniu bloga przez chwilową niedyspozycję, ale jednak przetrzymałam ten krótki odcinek czasu i znowu jestem. Mam nadzieje ze już nie będe znikać na tak długie przerwy. Mam nadzieję również, że spędziliście radośnie i rodzinnie te świeta, oraz oczywiście smakowicie. U mnie mimo, że dzisiejsza babka w poście nie pojawiła się na światecznym stole ( babka była ale inna ;)) to myśle ze dobrze wpasowywuje się w klimat świateczny ( już własciwie po). Babkę zrobiłam kiedyś w przypływie ochoty na coś słodkiego, a cała szklanka białek leżała w lodówce i nie wiedziały co ze sobą zrobić. Ja postanowiłam że zrobie piguska, w formie babkowej i wyszła słodka przekąska do herbaty. Polecam, poniewaz przepis jest banalny, tzw. szklankowy i napewno wam się uda.

BABKA PIEGUSKOWA
duża forma na babkę

1 szklanka białek
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka cukru ( ja dałam troszke mniej bo chciałam mniej słodko)
100 g masła roztopionego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka maku (sypkiego)

W miesce mieszamy wszystkie sypkie składniki oprócz cukru. Białka ubijamy na sztywno, dodając powoli cukier łyżka po łyżce. Ubijamy aż piana będzie lśniąca i sztywna. Nastepnie delikatnie dodajemy sypkie składniki oraz masło i miksujemy delikatnie mikserem do połaczenia.
Formę na babkę smarujemy masłem i posypujemy bułka tartą. Do formy przekładamy masę pieguskową, wyrównujemy i pieczemy w 200 stopniach przez ok.20-30 minut do suchego patyczka.
Smacznego!;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz