16.01.2013

Zdrowe ciasteczka owsiane z kawałkami czekolady


 Nie wiem jak wy ale ja czasami mam dość tych wszystkich obfitych ciast i tortów i stawiam na równie słodką ale o wiele bardziej zdrową przekąske. Tym razem padło na zdrowe ciasteczka owsiane które musze przyznac że wyszły bardzoo smaczne. Inspiracje zaczerpnęłam z archiwalnego przepisu Kuchni 11/2008 , jednak na ich przepisie tylko poniekąd bazowałam, finalnie pozmienieniałam prawie wszystko i nie żałuję bo było mega smacznie :)

ZDROWE CIASTECZKA OWSIANE Z KAWAŁKAMI CZEKOLADY
1/2 szklanki pestek słonecznika
1/2 szklanki orzechów włoskich posiekanych
200 g miękkiego masła
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
60 g czekolady mlecznej posiekanej
1/2 szklanki cukru
1 szklanka płatków owsianych
szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej
1/4 szklanki mąki pszennej

Pestki słonecznika uprażyć na patelni. Przestudzić. Masło utrzeć z cukrem i ekstraktem do puszystości. Do masła dodać pozstałeś składniki i zarobić ciasto łącząc ze sobą wszystko razem. Z ciasta lepić małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w odstępach i lekko spłaszczyć.
Piec w 160 stopniach przez 15-17 minut. 
Smacznego :)


2 komentarze: