20.11.2011

Syrop imbirowy i imbir kandyzowany

 Miał być przepis na syrop imbirowy. Miał i będzie.Ale będzie też o jego skutku ubocznym. Bo zamiast wyrzucać imbir z którego gotowałam syrop, poprostu obtoczyłam w cukrze i zostawiłam do wyschnięcia. Tak powstał imbir kandyzowany. Zima się zbliża WIELKIMI krokami, wiec taki oto syrop i imbir kandyzowany polecam.Syrop jest boski w herbacie, lub w innych napojach ( również w drinkach) . A imbir do ciast, lub poprostu do gryzienia :D Jesli ktoś lubi mniej ostry imbir to polecam przed wszystkim imbir pogotować w wodzie, wylać wodę i dopiero zabrać się za gotowanie syropu. Ja przygotowałam ostry ,mocny ale również słodki od syropu więc pominęłam te rzeczy. Pozatym zależało mi na intensywnym syropie, imbir wyszedł z oszczedności:) Polecam :)

SYROP IMBIROWY I IMBIR KANDYZOWANY
0,5 kg imbiru świeżego
1 litr wody
0,8 - 1kg cukru ( w zależności czy chcemy bardziej słodki czy nie)
garść cukru ( do obtoczenia imbiru)

Imbir obrać , pokroić w plasterki. Wrzucić do głębokiego garnka, zalać wodą i zasypać cukrem. Postawić na palnik i gotować na małym ogniu przez około 40 minut. Gdy się ugotuje, syrop przecedzić, kawałki imbiru obtoczyć każdy z osobna w cukrze i układać na pergaminie. Odstawić w chłodne miejsce, do wyschnięcia cukru. Potem można przełożyć do słoiczka lub pojemnika. Przechowywać w chłodnym miejscu. A powstały syrop przelac do buteleczek wcześniej umytych i wyparzonych. Przechowywać w lodówce.




2 komentarze: