11.08.2011

Jagodzianki i Malinianki

Jagodzianki to symbol lata. Przynajmniej dla mnie. Kiedy kilka dni temu zorientowałam sie tego lata jeszcze ich nie robiłam sama na siebie sie zezłościłam i postanowiłam to nadrobić. Dzisiaj juz byłam pewna że robie jagodzianki. Jako że pani na placu miała malutko jagód dokupiłam troche malin i wyszły dwa smaki bułeczek :) Poszukałam w przepisach, chciałam zrobić drożdzowe ciasto inne niż zwykle. Postawiłam na przepis z bloga mojewypieki modyfikując ilość drożdzy. Ten blog jest bezdenną skarbnica fantastycznych przepisów, ale nie musze tego mówić bo kazdy w blogosferze dobrze zdaje sobie z tego sprawe :D
 no ale krótko...
Bułeczki są mięciutkie, przepis jeszcze nie raz wypróbuje, bo dobry przepis na ciasto drożdzowe to skarb. Są pyszne zarówno z jagodami jak i malinami. Chociaz z malinami smakują jeszcze bardziej letnio niz z jagodami :D Serdecznie polecam.




JAGODZIANKI I MALINIANKI
/na ok. 16 bułeczek/

ciasto drożdżowe:
500 g mąki pszennej
20 g drożdzy świeżych
szczypta soli
250 ml ciepłego mleka
1 jajko
1/4 szklanki oleju słonecznikowego
pół szklanki cukru
8 g cukru waniliowego

Zrobić rozczyn z drożdzy, pozostawić ok. 10 minut. Mąke przesiać na blat, dodać cukry,sól. W dużym kubku lub misce wymieszać ciepłe mleko z jajkiem i olejem. W mące zrobić dołek, wlać mieszaninę z mleka,jajka i oleju. Dodać rozczyn z drożdzy, wyrobić miękkie i plastyczne ciasto. Ciasto przełożyć do miski, przykryć wilgotną ściereczką i zostawić do wyrośnięcia ( 1-2 h ). Ciasto odgazować lekko wyrabiając i zostawić na ok. 5-10 minut.Podzielic na ok. 16 części, uformowac małe bułeczki i zostawić do napuszenia.
jagodowe i malinowe nadzienie:
1/4 litra jagód
100 g malin
3 łyzki mąki ziemniaczanej
ok.6-8 łyzek cukru

Przygotowac dwie miseczki. Do jednej przęłozyc jagody, do drugiej maliny. Do każdej dorzucić po 1,5 łyżki mąki ziemniaczanej i 3-4 łyzki cukru. Każdą wymieszać.

przygotowanie bułeczek:
Napuszone bułeczki  rozpłaszczyć. 8 bułeczek nadziać nadzieniem jagodowym, porzadnie zlepić, połozyć na blaszce wyłozonej pergaminem. Drugie 8 bułeczek napełnić malinowym nadzieniem i tak samo postąpić co z jagodziankami.Bułeczki zostawić do odpoczynku ok 15-30 minut.Następnie posmarować rozmąconym jajkiem, posypać lekko cukrem wierzch. Piec w 220 stopniach przez ok. 15 minut do zrumienienia.
Smacznego! :)


2 komentarze: