26.06.2011

Ciasto czekoladowe z owocami w galaretce wiśniowej

Cóż. Wpadłam po uszy. w konfitury, dżemiki, syropki. Smaże, wypiekam i pasteryzuje :D
ale nie narzekam, bardzo mi sie to spodobało, narazie poszły truskawki- różne, z różnymi dodatkami.
Jak znajde czas to i moje te małe dzieciątka zamieszcze na blogu:) póki co, z tego wszystkiego zostało mi pół kilograma truskawek, świeżych, pysznych. Stwierdziłam że to byłby żal ich nie wykorzystać, więc zrobiłam ciasto. Przepis na ciasto znalazłam na dość znanym blogu MojeWypieki :) Ciasto jest pyszne, czekoladowe, a że jestem maxymalnym czekoholikiem to sie z tego ciesze :D owoce w galaretce zmieniłam na same truskawki i też jest smacznie. :) Ukłon w stronę klasyki, podobne jak mama robiła w dzieciństwie. :)


 CZEKOLADOWE CIASTO Z OWOCAMI W GALARETCE
/tortownica  o śr. 22 cm/
składniki:
pół szklanki mleka
50 g czekolady gorzkiej
1 szklanka mąki pszennej
pół szklanki kakao
po pół łyzeczki : proszku do pieczenia, sody oczyszczonej
1 jajko ( ja dałam 2 )
2/3 szklanki drobnego cukru ( dałam brązowy)
70 ml oleju słonecznikowego
pół szklanki kwaśnej śmietany/ jogurtu
1 łyżeczki ekstraktu waniliowego
ponadto:
2 wiśniowe galaretki
ok. 400 g owoców(maliny, jagody,jezyny, porzeczki,truskawki)



Przygotowanie:
Mleko podgrzać, dodać do niego czekolade i wymieszać do rozpuszczenia jej. Ostudzić. Mąke,kako, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną przesiać do osobnej miseczki. Jajko ubic na puszystą
masę dodając cukier i dalej ubijać. Gdy osiagniemy puszystą masę, wlać olej,śmietanę, ekstrakt i zmiksować krótko. Dodać ostudzone mleko z czekoladą , również zmiksować. Do zmiksowanej masy, dodać przesiane składniki , zmiksować tylko do połaczenia składników.Formę na ciasto wyłozyć pergaminem (spód) , przelać do niej ciasto, wyrównać i piec w 160 stopniach przez około 25-35 minut.( ja piekłam dłużej, sprawdzając patyczkiem , jak jest suchy to ciasto jest upieczone). Ciasto po upieczeniu wyjąc z piekarnika, wystudzić porządnie. Jesli podczas pieczenia ciasto wyrosnęło z górką , nalezy ją ściąc.Zapiąc obręcz tortownicy ponownie. Galaretki rozpuscic w 750 ml wrzącej wody ( o 1/4 wody mniej niż pisze na opakowaniu), wystudzić i wyczekać moment w którym jest na tyle ścieta by nie wsiąkła w ciasto wylewając. Na cieście ułozyc owoce i zalać tężejącą galaretką. Schłodzić w lodówce, najlepiej na noc.
Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Bardzo ładne i apetyczne to ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilekroć widzimy to ciasto, nasze ślinianki zaczynają pracować na wyższych obrotach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje również pracują w tej chwili dużo szybciej:-)
    ciacho rewelacja!
    Do zrobienia.
    Oczywiście lista się wydłuża:-)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń